انواع حمل و نقل کالا

انواع حمل و نقل کالا در لجستیک، حمل و نقل با کامیون، کشتی، قطار و هواپیما است که به عنوان حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل ریلی و حمل و نقل  هوایی نیز شناخته می شود. در حالی که هر یک از این روش های حمل و نقل دارای مزایای منحصر به فردی است، دانستن اینکه کدام روش برای کسب و کار شما مناسب است نیاز به بررسی دقیق دارد.

بارکس در این راهنما، نگاهی به هر یک از این چهار نوع حمل‌ونقل لجستیکی خواهد انداخت و مزایای بالقوه و معایب احتمالی هر کدام، و همچنین یک گزینه حمل و نقل جایگزین، معروف به حمل‌ونقل میان‌وجهی را مورد بحث قرار خواهد داد.

چگونه بهترین نوع حمل و نقل لجستیک را برای شرکت خود انتخاب کنید

در دنیایی که حمل و نقل سریع فقط یک تجمل نیست، بلکه یک انتظار است، انتخاب نوع مناسب حمل و نقل  لجستیکی برای شرکت شما برای موفقیت کسب و کار شما، ایمنی محصول شما و خوشحالی مشتریان بسیار مهم است. قبل از اینکه بهترین روش را از انواع حمل و نقل کالا لجستیکی را انتخاب کنید، عوامل زیر را در نظر بگیرید و از اطلاعات برای تصمیم گیری خود استفاده کنید:

محصول

ابتدا محموله ای را که حمل می کنید تجزیه و تحلیل کنید. آیا محصول شما خطرناک، فاسد شدنی یا چالش برانگیز است؟ ابعاد کانتینر حمل و نقل چقدر است؟ این اطلاعات برای انتخاب روش حمل و نقلی که بتواند محصولات شما را در حد بودجه قرار دهد بسیار مهم است

محل

در مرحله بعد، دو مکان را در نظر بگیرید – جایی که محموله در حال خروج است و مقصد نهایی آن:

مبدا حمل و نقل: از کجا حمل می کنید؟ جایی که شما یا محصولاتتان در آن قرار دارند مهم است، زیرا نقطه شروع برای ردیابی مسافت پیموده شده شما است. آیا به بنادر دریایی، راه آهن یا فرودگاه دسترسی دارید؟
مرزها: آیا شما در سراسر مرزهای کشور حمل می کنید و نیاز به ترخیص ویژه دارید؟ محموله شما از چه مرزهای طبیعی عبور خواهد کرد؟ در حالی که یکی از روش‌های حمل و نقل ممکن است مناسب‌ترین گزینه برای محصول شما باشد، اما اگر در دسترسی آسان به این گزینه‌ها قرار نگیرید، ممکن است نسبت به سایر روش‌ها گران‌تر و زمان‌برتر باشد.
مقصد حمل و نقل: به کجا حمل می کنید؟ مقصد حمل و نقل یکی از مهم ترین عواملی است که باید در نظر گرفته شود. مجموع مسافت حمل و نقل را با در نظر گرفتن تمام ایستگاه ها و پست های بازرسی محاسبه کنید.
مصرف کننده: آیا برای یک فرد یا یک تجارت ارسال می کنید؟ این ممکن است نشان دهد که کدام سرعت یا روش   ارجح است.

ملاحظات خاص در انواع حمل  نقل کالا

در نهایت، هزینه و دشواری هر گونه ملاحظات خاصی که حمل و نقل شما نیاز دارد را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین روش حمل و نقل را از انواع حمل و نقل کالا  انتخاب کنید:

زمان: زمانی از سال که محصول خود را جابه‌جا می‌کنید – به عنوان مثال در فصل تعطیلات – ممکن است بر زمان حمل و نقل کلی تأثیر بگذارد.
فوریت: ارسال شما چقدر فوری است؟ آیا از نظر مالی و از نظر مصرف کنندگان می توانید یک تاخیر را تحمل کنید؟
بودجه: بودجه حمل و نقل شما چقدر است؟ راحتی عالی است، اما ماندن در بودجه شما برای عملیات طولانی مدت بسیار مهم است.
روابط موجود: منابعی که قبلاً به آنها دسترسی دارید را بررسی کنید. در حال حاضر با چه شرکت های حمل و نقل و لجستیک رابطه دارید؟ چه خدماتی ارائه می دهند؟

مقایسه انواع روش های حمل و نقل کالا در لجستیک

مهم نیست که چگونه ارسال می کنید و چه روشی را از بین انواع روش های حمل و نقل کالا انتخاب میکنید ، هر روش مزایا و معایبی دارد. راز یافتن بهترین گزینه حمل و نقل برای تجارت شما درک این تفاوت هاست. در اینجا به تفکیک هر روش حمل و نقل و مزایا و معایب آن می پردازیم:

باربری کامیون – حمل و نقل جاده ای

یکی از انواع روش های حمل و نقل،کالا حمل و نقل جاده ای است.حمل و نقل جاده ای از روزگار حمل و نقل اسب و واگن مسیر طولانی را پیموده است. حمل و نقل با کامیون به تنهایی بیش از 54 درصد از کل بارهای مرزی شمالی بین کانادا و ایالات متحده را تشکیل می دهد. حمل و نقل با کامیون برای صنایعی که نیاز به ارسال سریع و کوچک مستقیماً به یک تجارت، انبار یا درب مصرف کننده دارند ایده آل است و برای رسیدگی به تاخیرهای احتمالی مجهز است.

سه کالای برتر در حمل و نقل کامیون های فرامرزی عبارتند از کامپیوتر و قطعات کامپیوتر، ماشین آلات الکتریکی و وسایل نقلیه و قطعات موتور. سایر صنایعی که به حمل و نقل با کامیون متکی هستند عبارتند از خواربار فروشی و خرده فروشی، تجارت الکترونیک، ساخت و ساز و کشاورزی.

مهمترین مزایای حمل و نقل با کامیون عبارتند از: >

محدودیت‌های کمتری را اعمال می‌کند: در مقایسه با سایر روش‌های حمل‌ونقل – به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی – محدودیت‌های بسیار کمتری برای حمل‌ونقل با کامیون، از جمله مواد سنگین یا خطرناک وجود دارد. ردیابی کامیون‌ها نیز به دلیل سیستم‌های ناوبری داخلی و توانایی‌های ردیابی بلادرنگ نسبت به سایر روش‌های حمل‌ونقل آسان‌تر است، بنابراین شما همیشه می‌دانید که محموله شما دقیقاً کجا قرار دارد.
هزینه کمتر از حمل و نقل هوایی و کشتی: حمل و نقل با کامیون در مقایسه با حمل و نقل هوایی و کشتی بسیار مقرون به صرفه است، زیرا هزینه های مربوطه، مانند سوخت و تعمیر کامیون، هزینه بسیار کمتری دارد.
امکان دسترسی بیشتر: حمل و نقل جاده ای بسیار قابل دسترسی است. اکثر شرکت ها دسترسی آسانی به سیستم بزرگراه های اصلی دارند، در حالی که هر شرکتی برای سایر اشکال حمل و نقل به راه آهن، فرودگاه یا کشتی دسترسی ندارد.
گزینه های بیشتری را ارائه می دهد: با حمل و نقل کامیون، گزینه های بی حد و حصری در دسترس شماست. بسیاری از شرکت های تخصصی باربری وجود دارند که می توانند کالاهای فاسد شدنی، خطرناک یا بزرگ را در خود جای دهند. بسته به شرکت حمل و نقل، شما همچنین می توانید از مواردی مانند بسته، کامیون کامل و حمل و نقل کمتر از کامیون انتخاب کنید. هنگامی که شما فقط نیاز به ارسال تعداد کمی بسته دارید، ارسال بسته یک گزینه عالی است. مشابه حمل و نقل بسته کمتر از حمل بار با کامیون (LTL) است. خدمات حمل و نقل LTL زمانی ایده آل است که محموله شما کمتر از یک کامیون باشد اما برای حمل بسته خیلی بزرگ یا به شکل عجیبی باشد. بسته‌ها و LTL در مقایسه با محموله‌های بار کامل کامیون، سطح جذابی از انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کنند که سایر روش‌های حمل و نقل نمی‌توانند.
امکان حمل و نقل درب به درب را می دهد: شاید مهم ترین مزیت مرتبط با حمل و نقل با کامیون، توانایی ارسال مستقیم محصول به درب ورودی مصرف کننده باشد. اگرچه به دلیل نوع و اندازه محصول یا مقصد نهایی، تحویل آخرین مایل همیشه در دسترس نیست، اما امکان حمل و نقل درب منزل به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها حمل و نقل با کامیون را به روش های دیگر ترجیح می دهند.

بارکس در این مقاله سعی کرد راجبه حمل و نقل مطالبی را برای شما عزیزان منتشر کند ادامه مباحث را در مقاله بعدی منتشر میکنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *